Konsolidacja kredytów to nie tylko wygodniejszy sposób łączenia wielu długów w jedno, ale w wielu przypadkach może również pozwolić na realne obniżenie kosztów samej pożyczki i uproszczenie mechanizmu spłaty. Rozważmy więc tego typu rozwiązanie i zacznijmy oszczędzać.
Aby skonsolidować wszystkie pożyczki w jedną całość, należy udać się do oddziału banku, który udziela takich pożyczek i złożyć odpowiedni wniosek. Po odpowiedniej weryfikacji i spełnieniu wymogów, bank wyraża zgodę na spłatę wszystkich zobowiązań i zastąpienie ich kredytem z odpowiednim wzrostem oprocentowania. Pożyczki skonsolidowane można wykorzystać na spłatę wielu kredytów konsumpcyjnych, m.in.: mieszkania, samochody itp.
Na przykład jednym ze sposobów na zaoszczędzenie na pożyczce skonsolidowanej jest zastąpienie zobowiązań gotówkowych kredytem hipotecznym. Wiąże się to z różnicą w oprocentowaniu, które wynosi około 15%, podczas gdy oprocentowanie kredytów hipotecznych jest znacznie niższe niż 10%. Niestety jest to opcja kredytowa dla właścicieli nieruchomości, których hipoteki są zabezpieczone przez banki. Pożyczkobiorcy bez nieruchomości mogą skorzystać z kredytu skonsolidowanego bez hipoteki, jednak oszczędzanie pieniędzy będzie znacznie trudniejsze. Tego typu preferencyjne oprocentowanie jest znacznie wyższe i nie jest łatwo znaleźć bank, który oferuje atrakcyjne oprocentowanie.
Możesz nie tylko zmniejszyć odsetki, ale także zaoszczędzić na pożyczkach skonsolidowanych. Wpływa na to również liczba przelewów. Jak wszyscy wiemy, im więcej osobistych zobowiązań, tym wyższy koszt przelewu. Mnożąc ich miesięczną kwotę przez pozostały okres do końca pożyczki łatwo zauważyć, że kwoty te mogą być duże. Konsolidując wszystkie zobowiązania, klient ma tylko jedną pożyczkę, więc jest tylko jedna opłata za przelew i spore oszczędności.
Przed podjęciem decyzji o pożyczce skonsolidowanej warto rozważyć wszystkie plusy i minusy, ponieważ ta forma pożyczki nie jest opłacalna dla każdego. Należy mieć świadomość, że klienci banków mogą być zobowiązani do płacenia kilkuprocentowych prowizji od wartości zadłużenia, ubezpieczenia kredytu czy wydatków związanych ze zmianami w księgach hipotecznych. Do spełnienia jest kilka ważnych procedur, m.in.: dobra historia kredytowa, dokumenty potwierdzające zatrudnienie i stan majątkowy, czy dla przedsiębiorców potwierdzające rentowność firmy i niewinność dokumentów do urzędu skarbowego i ZUS.